ARHIV 2022 / 2021 / 2020 / 2019 / 2018
Prevare in spletna banka
Uporabniškega imena in gesla se ne posreduje
V enem izmed prispevkov smo že zapisali, da prevaranti preko svetovnega spleta uporabljajo različne načine, da bi si pridobili premoženjsko korist. Metoda, ki je bila v zadnjem času omenjena v medijih, se nanaša na pridobivanje občutljivih podatkov, ki bi jih spletni prevaranti uporabili za prisvojitev denarnih sredstev na imetnikovem bančnem računu. V teoriji govorijo o t.i. phising-u, oziroma spletnem ribarjenju, ko imetnik računa prejme elektronsko sporočilo, katerega pošiljatelj naj bi bila spletna banka, pri kateri ima imetnik bančnega računa urejeno spletno bančništvo. V tem primeru želi pošiljatelj elektronskega sporočila, imetnika bančnega računa na vsak način prepričati, da čimprej posreduje uporabniško ime in geslo, ki ju imetnik računa sicer uporablja za dostop do spletne banke, saj naj bi prihajalo do nepooblaščenih dostopov do njegove spletne banke. Včasih se v elektronskem sporočilu pojavi tudi spletna povezava, ki vodi do lažne spletne strani, lahko sicer zelo podobne pristni spletni strani. V primeru, da posameznik prejme opisano elektronsko sporočilo na svoj elektronski naslov, naj najprej pomisli, da nobena banka na ta način ne obravnava nepooblaščenih vdorov v spletno banko. Banka namreč nikoli ne zahteva, da bi jih posamezni uporabnik spletne banke, posredoval svoje uporabniško ime in geslo, kar po elektronski pošti. Posameznik, ki pa bi se želel še dodatno prepričati glede pristnosti elektronskega sporočila, lahko seveda kadarkoli pokliče kontaktno število banke za pomoč pru uporabi spletne banke in tako najhitreje pridobi njihovo pojasnilo, oziroma odgovor.